U bent hier

Gebruikershandleiding Leverancier

Deze handleiding is bedoeld voor leveranciers en legt uit hoe leveranciers hun productportfolio kunnen aanvullen en beheren.

De leveranciersinformatie in de WILMA Softwarecatalogus is openbaar. De specifieke informatie voor waterschappen is alleen toegankelijk voor gebruikers van de waterschappen (beheerders en raadplegers).

In de handleiding vind je de volgende items:

  • Inloggen
  • Gebruikersbeheer
  • Overzicht productportfolio
  • Beheren productportfolio
  • Mijn waterschappen

 

Inloggen

​Door te klikken op “Inloggen” in de menubalk, opent het inlogscherm. Nieuwe leveranciers krijgen een gebruikersnaam en wachtwoord van het beheer van de WILMA Softwarecatalogus na ondertekening van het convenant. Alle leveranciers in de Softwarecatalogus hebben dit convenant getekend. Indien je je wachtwoord bent vergeten, kun je zelf een eenmalig nieuw wachtwoord aanvragen.

 

Gebruikersbeheer

Je kunt voor je collega’s een account aanmaken. Dit is bijvoorbeeld handig als meerdere collega’s verantwoordelijk zijn voor verschillende producten en productversies. Log eerst in, rechtsboven in de menubalk. Vervolgens kun je onder de naam van je bedrijf kiezen voor “Gebruikersbeheer”. Hier staat een overzicht van de al geautoriseerde gebruikers van je bedrijf. Achter de naam van de gebruiker staan twee knoppen om de gegevens aan te passen of te verwijderen. Boven de twee knoppen om te bewerken of te verwijderen, staat een knop met het + -teken. Klik hierop en op een nieuw scherm kun je een nieuwe gebruiker toevoegen. Vul hier de gebruikersnaam van je collega in met zijn of haar e-mailadres en wachtwoord. Dit wachtwoord moet je nogmaals bevestigen en vervolgens ontvangt de nieuwe gebruiker een e-mail met daarin de inlognaam en het wachtwoord.

 

Overzicht productportfolio

Als je bent ingelogd, kun je je eigen pakketten zien en kun je je productgegevens aanvullen en onderhouden.

Rechtsbovenaan in de menubalk staat je bedrijfsnaam. Klik hierop en je ziet een menu. Klik op Mijn Softwarecatalogus voor een overzicht.

 

Beheren productportfolio

Op je Productportfoliopagina zie je linksbovenaan twee tabbladen: “Weergeven” en “Bewerken”.

Onder "Bewerken" kun je je contactgegevens invoeren, je product beschrijven en een logo uploaden. Deze gegevens worden getoond bij je leveranciersgegevens. Waterschappen kunnen deze vervolgens gebruiken om contact op te nemen. Vul deze gegevens dus goed en compleet in en onderhoud ze goed. 

Op het tabblad “Weergeven” vind je je ingevoerde producten. Ook is het mogelijk om de eigen portfolioproducten te plotten op een kaart die de relatie aangeeft tussen productportfolio en de referentiecomponenten van de WILMA.

Voeg pakket toe

Je kunt nieuwe pakketten invoeren door te klikken op de blauwe knop "Voeg pakket toe" aan de rechterkant van je scherm. In het midden staan vervolgens de producten met daarachter drie knoppen. Met het potlood-icoon kun je de algemene productgegevens wijzigen. Met het x-icoon kun je het product verwijderen. Dit lukt alleen als waterschappen dit product nog niet in hun landschap hebben opgenomen. En tot slot is het met het +-icoon mogelijk om een nieuwe versie aan het product toe te voegen.

Productscherm

Door te klikken op een productnaam zie je alle versies van dat product. Links staat de productomschrijving. In het midden staan de gekoppelde referentiecomponenten en hoeveel waterschappen je product gebruiken voor welke referentiecomponent. Rechts staan de productversies die je kunt wijzigen door op het potlood-icoon te klikken of kunt raadplegen door op het oog-icoon te klikken.

Met de +-knop kun je een versie aan het product toevoegen en daarboven kun je klikken op het potlood-icoon om de algemene productgegevens te wijzigen. 

Productversiescherm

Hier kun je versiegegevens raadplegen, wijzigen, of toevoegen, afhankelijk van je keuze op het product(overzicht)scherm.

Voeg productversie toe

  • Vul de naam van de versie in. Dit is meestal een versie- of releasenummer.
  • Selecteer de status van de versie. Dit geeft aan of je product in ontwikkeling, in productie, of teruggetrokken is, of niet meer wordt ondersteund.  
  • Geef een beschrijving van de versie. Een beknopte toelichting.
  • Geef de startdatum aan van ontwikkeling, test en distributie. Een kalender is aanwezig als invulhulp. Velden mogen leeg zijn.
  • Voeg de referentiecomponent(en) toe voor dit product.
  • Vink bij "Voorgeschreven standaarden" per standaard aan of de standaard wordt “Ondersteund”. Indien er een compliancy-voorziening is, kan “Test” worden aangevinkt. Daarna kan een URL worden ingevuld waar het testrapport staat (bijvoorbeeld een verwijzing naar een site waar een conformiteitsverklaring van een Landelijke Voorziening staat). Er kan ook een testrapport van een platform zoals het StUF Testplatform worden ge-upload.
  • Bij "Overige standaarden" voeg je overige relevante standaarden toe. Dit geeft aan wat het pakket verder ondersteunt, ook al is dit niet verplicht.
  • Bij "Ondersteunde technologieën" kun je aangeven welke technologieën dit eventueel zijn.

 

Mijn waterschappen

Als je bent ingelogd, klik je onder de naam van je bedrijf op "Mijn waterschappen". Hier zie je een overzicht van de waterschappen die je pakketten hebben opgevoerd in hun applicatieportfolio. Klik op de naam van een waterschap om te zien welke pakketten uit je productportfolio het waterschap heeft opgevoerd en voor welke referentiecomponent.